vacker kväll

Träffar för dej mitt i livet

Silvergruppen

ordnas en gång per månad och riktar sig till alla daglediga, vi bjuder in föreläsare och trivs tillsammans runt kaffebordet.

Missionssyföreningen

Syföreningar har en lång tradition i vår kyrka. Genom alla tider har kvinnor samlats för att handarbeta men också tala tro och dela liv. Genom händers arbete har vår värld förändrats till det bättre. Insamlade medel har nått till världens alla hörn. De har samlat in pengar och genom åren varit skillnaden mellan liv och död för tusentals människor på utsatta platser i vår värld.

Kom och var med i en gemenskap som förändrar världen både den lilla och den stora. Det finns för närvarande två syföreningar i vår församling, en i Korsbäck och en i Församlingshemmet, som också kallas för vänstugan.

Syföreningar kan även ordnas annanstans om intresse finns, ta isåfall kontakt med diakonen.

Det är betydelsefullt, både för kropp och själ, att regelbundet komma samman med andra till dessa ”vardagsgudstjänster”.

Bön för alla

Bönegrupp i församlingshemmet ordnas en gång per månad

Kara/Kvinno-samlingar

ordnas en fredag kväll per månad, du är välkommen med att ta del av delad gemenskap

runt kaffebordet tillsammans med en för kvällen inbjuden föreläsare.

Träffpunkten sammankommer i Taklax bönehus varannan tisdag fr.o.m. den 17.01 kl.14.00.

för mera information kontakta ledare Maggie Haga